“Staging of the Landscape Ohrid as a Theatre” / 9та Меѓународна Летна школа за Архитектура, Охрид / УАКС
9тата Меѓународна летна школа за архитектура и дизајн во организација на Факултетот за Архитектура и Дизајн при Универзитетот Американ Колеџ Скопје и НУ Завод за заштита на спомениците на културата и Музеј Охрид, ќе се одржи во период од 25 септември до 2 октомври во Охрид.
Темата на овогодинешната школа е дефинирана со насловот “Staging of the Landscape Ohrid as a Theatre” и ќе биде под раководство на професор Max Bosshard (Bosshard & Luchsinger Architekten), Луцерн, Швајцарија и професор Stephan Mäder (Mäder & Mächler Architekten), Цирих, Швајцарија.
Stephan Mäder е швајцарски архитект, дипломирал на ЕТХ, Цирих (ETH, Zürich). По дипломирање работи како асистент на ETХ со професорите Gian-Carlo Durisch, Flora Ruchat и Ernst Studer. Во периодот од 1998-2017 е декан на Факултетот за Архитектура, Дизајн и Градежништво, на Циришкиот универзитет за применети науки во Винтертур (ZHAW). Денес води свое архитектонско биро, Mäder+Mächler Architects во Цирих кое се занимава со проектирање згради, конкурси и урбани стратегии.
Max Bosshard е швајцарски архитект, дипломирал на ЕТХ, Цирих (ETH, Zürich). По завршување на студиите работел во канцеларијата на Алдо Роси во Милано и како асистент за истражување на Институтот за историја и теорија на архитектура на ETХ, Цирих. Бил професор и одговорен (шеф) на катедрата за урбанизам на Циришкиот универзитет за применети науки во Винтертур (ZHAW). Денес води свое архитектонско биро Bosshard & Luchsinger Architekten во Луцерн, Швајцарија. Во неговите наставни и истражувачки активности, тој се занимава со областа на урбаниот развој, историјата на урбаниот развој и морфологијата на урбаниот пејзаж. Тој е автор на текстови за урбан развоји просторно истражување. Заедно со Christoph Luchsinger,тој е еден од првите што се осврна на феноменот на проширување на населени места во пејзажот – феномен што подоцна се дискутира под името Zwischenstadt.
Пред нас се сценарија за градот Охрид и неговато опкружување. Историски и современи, импресивни пејзажни панорами, сцени од секојдневниот живот, простори што инспирираат со нивната извонредна локација или нивните историски нарации, некои полни со луѓе, други празни, полни со живот, подготвени за проектирање. Ова се слики што прикажуваат места во нивната интеракција со величествениот широк пејзаж: терасата на Долни Сарај, на карпа високо над езерото. Огромниот простор на Самоиловата тврдина, на врвот Горни Сарај со нетрпение чека да биде оживеан. Објектите на Црвениот крст или природната тераса каде се одржуваат поетски вечери и двете во селото Велестово со фантастична глетка на градот и езерото. Една стара фотографија ни покажува слободни активности во заливот под црквата Св. Јован Канео, која стои изложена на карпести поттикнувања; деца играат на дрвена палуба на поранешниот базен и млади луѓе кои лежат на сонце. На денешните слики, каменото пристаниште се чини дека е подготвено за идни настани.
На урбаниот пејзаж во Охрид гледаме како на сцена за секојдневен живот на жителите и талкањето на туристите. Лавиринт за перцепција на пејзажот. Во прилог на поставување на интервенција, на пример во рамките на Охридско лето, јавно прикажување на акција, изведба, елементи на секојдневниот живот исто така може да се организира, свадби и туристички активности. Се одржуваат театарски продукции, концерти, игри во „театарски простор“, што се подразбира како место за собирање, кое има широк спектар на секундарни значења покрај неговата чиста функционалност. (Кристина Лауденберг, за односот помеѓу гледачи, актер и простор …) Во случај на улични акции, случувања, стенд-ап комедии, просторот е вистинскиот градски пејзаж. Во случајот со театарски претстави, место намерно создаден, дизајниран простор, со повеќе или помалку флексибилни сценски платформи и технички објекти, се трансформира во сценски простор. Ние сме заинтересирани за други значења на „театарските простори“, што ги гледаме особено во локации низ градот и пејзажот. Овие, толку импресивни како тие на почетокот, мора да се натераат да зборуваат, мора да се трансформираат во искусни и опипливи простори. Програмата е врзниот елемент на местото со помош на сите видови згради, инсталации, апарати за перцепција на пејзажот.
За нас, сликите претставуваат прв пристап кон градот. На лице место ќе го истражуваме градот надвор од неговите граници, со фокус на незабележителни или скриени пејзажни феномени. Целта е да се создадат привремени или трајни инсталации, објекти кои го подржуваат или овозможуваат искуството на авторот на овие настани. Отворени или транспарентни просторни инсталации, платформи, мостови за перформативни настани, кои раскажуваат приказна во форма на театар. Од уметнички акции до диорами што го вклучуваат вистинскиот пејзаж треба да помогнат да се создаде разновидна сензација на локацијата додека обликот и културниот фонд на Охрид треба да биде видлив надвор од очигледното со што ќе се зголеми вредноста на искуството.
КОНТАКТ
fb https://www.facebook.com/ohridss/
in https://www.instagram.com/issad.uacs/
web https://ohridss.tumblr.com/